Wednesday 8 February 2012

::Hijrahku::

Assalammualaikum w.b.t...
lama jugak aku x update cita aku d blog ne kan..bukannya apa,tp idea di kepala aku ne semakin kering..klu takpun,semua cerita yang aku tulis pun tak habis...terhenti ditengah jalan...ishk..ishk...sedih la pulak...
err..OKAY!..
Alhamdulillah,aku suda mulakan Hijrahku..walaupun sedikit demi sedikit tapi yang penting ada pembaharuan kan? Alhamdulillah aku dah stat pakai tudung sekarang ne..berkat dari doa mama n abah..serta kawan2 aku yang banyak bagi support dan dorongan kepada aku..makasih banyak2..cuma aku tau selepas ne lebih banyak lagi dugaan yang aku harus tempuhi untuk pertahankan Hijrah aku ini..tapi aku tahu,Allah akan sentiasa bersama2 dengan hambaNya yang selalu mengingatinya kan...so,Ella!ingat tu!
Dulu...pernah berniat..pakai tudung pas kawin la..pastu pasang niat pula.."bila aku dah bertunang,aku akan pakai tudung"..hahha,tp xjadi tunang pown...hee tp niat nak di teruskan jugak..so lagi awal dr aku jangkakan...dulu aku selalu fikir...xboleh paksa orang pakai tudung klu bukan dari kerelaan dia...xikhlas..klu xsedia pakai tudung tu jangan pakai dulu..tunggula bila masanya akan sampai...tp aku rasa aku tak boleh berfikir macam tu suda..sbb setiap masa kita akan sentiasa merasa ajal semakin menghampiri kita..aku yang rasa la..semakin banyak suda kita dengar pasal kematian di sana sini..habis tu kita nak sedia bila??aku cuma terfikir 1 ja...aku tak tau bila mati ku...bila berakhirnya masa aku dan ditarik semula roh aku dr jasad aku...dan aku xda persediaan apa2 pun! itu yang aku takutkan sangat...
mungkin sesetengah orang cakap..alaaa,baru pakai tudung dah bercakap macam ustazah...tp at least aku ada kesedaran aku sendiri...sedar akan takutnya aku kepada Allah...aku tak kisah..
yelah..asyik jatuh cinta dengan hambaNya sahaja kan..bila lagi aku mahu jatuh cinta dengan penciptaNya kan...percintaan yang akan kekal abadi hingga satu hari nanti aku akan ditemukan denganNya...
Okay...stop celoteh...nangis nanti orang baca pasal ceramah aku ne..hee..tomorrow ada misi lagi...nak carikan buku cerita "Dairy of Wimpy Kid" utk adik kesayangan aku...eheheh,...kembang hidung dia nnt klu baca...hee,..tp itupun klu ada la..klu teda,aku kac abis la voucher rm100 aku tu lagi..heee..

p/s: kita merancang tapi tuhan yang menentukan kan??err...xda kena mengena dengan benda di atas tu..:)

ini aku...:)

adik2 @ sahabat yang aku sayang!
kami ber'enam tolak satu sebenarnya..heee
mcm muka mama sy x?hee
sunway pyramid

terasa ayu la plak aku mcm ne..hihihi



Crita yang tidak berkaitan:
aku nak tujukan lagu ne buat seseorang yang ada alasannya tersendiri..:) bila dia tak cuba untuk seimbangkan di antara perbuatan dan percakapan...walaupun sebenarnya seseorang yang bernama perempuan itu memang sangat2 memerlukannya...mungkin dia perlu terus memahami lagi...


No comments:

Post a Comment